Навігаційний тренажерний комплекс NTPro 5000

Тренажер TRANSAS NTPRO-5000 – це апаратно-програмна система, що складається із спеціального обладнання навігаційних містків. Усі станції об’єднані та можуть керуватися з інструкторського місця.

Тренажер може бути легко налаштований на будь-яку можливу конфігурацію у складі навчальних містків для типу тренажерної підготовки. На містку є консолі-монітори, панелі з навігаційними органами управління судном та їх індикаторами, і великі екрани для візуалізації обстановки, а також інформаційне табло.

Тренажер NTPRO-5000 використовується для підготовки та перевірки знань судноводіїв за напрямками:

«Робота з електронними картографічними навігаційно-інформаційними системами»;
«Спостереження радіолокаційне та прокладка»;
«Робота із засобами автоматичної радіолокаційної прокладки»;
“Радіолокаційне спостереження та прокладання та робота САРП”;
«Ведення ходової навігаційної вахти»;
«Управління судном»;
«Підготовка операторів СУДС».

Тренажер навігаційний NTPRO-5000 має свідчення визнання від норвезького класифікаційного товариства Det Norske Veritas, що підтверджує відповідність стандартам тренажерів класу А, що базуються на вимогах міжнародної конвенції ПДНВ. Також тренажер NTPRO-5000 має сертифікат відповідності, виданий Реєстром Судноплавства України.

Тренажерні можливості NTPRO-5000:
− Визначення розташування та планування переходу;
− Надійність навігаційної вахти при використанні ЕКНІС,
− Автоматичні ідентифікаційні системи та системи інформування про захищеність судна;
− Робота з радарами та засобами автоматичної радіолокаційної прокладки для захищеної навігації;
− Поведінка в аварійних випадках;
− Поведінка при появі сигналу лиха;
− Управління маневруванням судна;
− Використання суднового гучномовного зв’язку та УКХ станцій;
− Розрахунок та проведення рейсу;
− Визначення розташування судна та оцінка його точності;
− Визначення та прийняття до уваги поправки компасів;
− Забезпечення та процедури спільного несення ходової вахти;
− Маневрування судном у всіх умовах;
− Робота з системами дистанційного автоматичного керування двигуном, судновою електростанцією та допоміжним обладнанням;
− Навігація в льодових умовах.

Математичні моделі суден забезпечують необхідний реалізм їхньої поведінки при швартових, буксирних та інших портових операціях у будь-яких несприятливих умовах.

Тренажерний комплекс машинного відділення ERS 5000 TechSim

Тренажер машинного відділення ERS 5000 TECHSIM дозволяє виконувати такі завдання:

Навчання
• Отримання базових технічних знань;
• Вивчення обладнання, машин та механізмів, розташованих у МО;
• Вивчення систем, розташованих у МО, та їх мнемосхем;
• Вивчення систем керування, систем контролю, систем захисту та систем аварійно-попереджувальної сигналізації (АПС). Правила експлуатації систем та механізмів.

Тренінг
• Отримання навичок з експлуатації обладнання, систем та механізмів;
• Несіння вахти;
• Підвищення кваліфікації;
• Перепідготовка спеціалістів родинних спеціальностей;
• Оновлення знань та навичок.

Перевірка знань та навичок
• Демонстрація професійних знань та навичок;
• Сертифікація фахівців та підтвердження сертифікатів.

Рівні та види навчання та тренінгу
Тренажер дозволяє здійснити такі рівні навчання та тренінгу:
• рівень ознайомлення та вивчення (Familiarization);
• рівень несення вахти в умовах штатних режимів роботи систем та обладнання;
• рівень несення вахти в умовах позаштатних режимів та наявності несправностей.

На тренажері можна робити:
• індивідуальну (Individual) підготовку та тренінг;
• групову (Group) підготовку та тренінг;
• командну (Team) підготовку та тренінг.

 
Тренажер має у своєму складі станцію інструктора та набір робочих місць учнів, об’єднаних локальною мережею.
Учні можуть працювати на тренажері під керуванням та контролем з боку інструктора або самостійно.
Основним режимом роботи тренажера є режим “On-line control” – робота учнів під контролем та управлінням інструктора.
Інструктор управляє тренажером, отримує дані від кожного з учнів, оцінює та аналізує якість роботи учнів на тренажері.

Інструктор може працювати також:
• у режимі створення та редагування вправ – Exercise editor;
• у режимі оцінки та аналізу виконання вправ учнями – Debriefing.

 
Робота учнів без управління з боку інструктора використовується як самостійна підготовка, насамперед задля забезпечення рівня підготовки “Familiarization”.

 
У тренажері моделюється машинне відділення (МО) сучасного судна – системи та механізми МО, системи дистанційного автоматизованого управління, пости локального управління, системи захисту та системи аварійно-попереджувальної сигналізації (АПС).

Моделюються МО різних типів судів.

Станція учня імітує центральний пост управління (ЦПУ) судна та локальні пости управління в МО.

Обладнання, що моделюється, згруповано в три тренажерних модулі:
• модуль дизельної пропульсивної установки (Diesel Propulsion plant – DPP module);
• Модуль суднової електростанції (Electric Power plant – EPP module);
• Модуль допоміжних систем та механізмів (Auxiliary Systems – AUX module).

 
Тренажер повністю імітує процес несення вахти судновим механіком у МО та/або ЦПУ – дозволяє учню контролювати і керувати всім модельованим обладнанням МО в режимі реального часу, в різних режимах управління (ручне, автоматичне або автоматизоване управління) та за різних умов.

Тренажер глобальної морської системи зв'язку під час лиха та безпеки TGS 5000

Тренажер ГМССБ TGS 5000 виробництва Transas — це тренажерна система на основі персональних комп’ютерів, об’єднаних у локальну мережу. До неї входить робоче місце інструктора та 4 повністю взаємодіючих один з одним та з інструктором робочих місць учнів. Робоче місце складається із одного стандартного персонального комп’ютера. Імітується все обладнання ГМССБ, а телефонний зв’язок забезпечується через мікротелефонні трубки, підключені через спеціальний USB-аудіо пристрій.

Кожне робоче місце учня обладнане компактною консоллю TGS з реальними панелями управління обладнанням Thrane&Thrane, що задовольняє додатковим вимогам щодо тренажерних систем для центрів навчання ГМССБ. Ці панелі керування через інтерфейсні плати з’єднуються з комп’ютером через порт USB, забезпечуючи функціонування в необхідному обсязі.

Крім того, з робочого місця інструктора здійснюється стеження за будь-яким робочим місцем учнів у режимі реального часу. Для цього використовується основний комп’ютер інструктора.

Станція інструктора є ключовим елементом тренажеру; вона забезпечує інструктора можливостями повного контролю всіх етапах використання тренажера: створення та редагування вправ для учнів, стеження їх роботою і контроль виконання вправ, розбір занять тощо.

Імітація режиму радіотелефонії забезпечується шляхом використання спеціального USB Аудіо пристрою та мікротелефонних трубок.

На робочому місці учня можливі два режими роботи:

  • Режим роботи в мережі;
  • Однокористувацький режим, коли той, хто навчається, не має зв’язку з іншими робочими місцями і може користуватися програмою самонавчання.

Тренажерий комплекс вантажобалласних та технологічних операцій на нафтових танкерах, хімовозах та газовозах LCHS

Тренажер вантажних операцій наливного судна використовується для тренажерної підготовки персоналу танкерів функцій управління вантажними операціями, включаючи:
• ознайомлення з основними вантажними операціями;
• початкове навчання різних видів вантажних операцій, а саме: навантаження вантажу, розвантаження вантажу, транспортування вантажу (вантажний перехід),
баластовий перехід;
• моделювання аварійної роботи на додаток до штатних операцій;
• планування транспортування зріджених газів, що передбачає складання планів у частині сполучення вантажу, що транспортується, з умовами зберігання на терміналі за температурою і тиском, конфігурування технологічних схем газовоза;
• вивчення фізичних, хімічних, гідродинамічних та пожежонебезпечних
властивостей вантажів;
• реконструювання та аналіз порушень технологічних операцій;
• введення неполадок (порушень нормальної роботи).

Прототипи суден:
1. Танкер-газовоз типу LPG, що має вантажомісткість – 3 000 м3, максимальну довжину – 95,5 м, ширину – 14,8 м, висоту борту – 7 м, кількість вантажних танків – 2 (вантажні) танки вкладні, типу С — циліндричної форми, вантажомісткість кожного вантажного танка — 1500 м3), тип вантажу — пропан, бутан, бутадієн, аміак.
Газовоз призначений для одночасного перевезення двох типів вантажу із зазначеного переліку, за винятком комбінації аміак-бутадієн.

2. Хімічний танкер III категорії для перевезення різних вантажів, що має дедвейт – 8000 т, максимальну довжину – 109 м, ширину – 18,6 м, висоту борту – 10 м. Танкер побудований відповідно до всіх вимог, які пред’являються до сучасних судів такого типу.
«Баластові цистерни» — використовуються тільки для прийому ізольованого баласту і утворюють захисну оболонку навколо вантажних танків.
«Вантажні обсяги» розділені на танки лівого та правого борту для зменшення вільної поверхні вантажу. Набір корпусу судна винесений у баластові цистерни, тому забезпечене гарне стікання вантажу на рівній поверхні стінок танків. Танки правого та лівого бортів утворюють ізольовану групу для перевезення одного сорту вантажу. Прийомні колодязі розташовані у центрі кормової частини танка. З колодязів вантаж забирається занурювальним електроприводним насосом. Для створення інертного середовища у газових обсягах вантажних танків на борту судна встановлено систему інертних газів. Як інертний газ може використовуватися азот або вуглекислий газ. Пари вантажу можуть віддалятися з танків в атмосферу або через трубопроводи Vapor здаватися на берег.
На борту танкера встановлено обладнання, що дозволяє виконувати операції з миття танків струменевим методом. Миття танків проводиться для очищення поверхні танків від слідів попереднього вантажу перед прийомом іншого сорту вантажу, щоб уникнути їхньої взаємної реакції. Додатково, це дозволяє збільшити термін служби покриттів танків.
Мийний насос та баластові насоси розташовані у спеціальному насосному відділенні, яке знаходиться під передньою частиною надбудови судна.
Насосне відділення ізольоване від машинного відділення. У верхній частині шахти насосного відділення встановлено підігрівач мийної води.
Усі системи танкера виконані за лінійним принципом.
3. Танкер для перевезення сирої нафти типу LCC, що має дедвейт – 60 500 т, максимальну довжину – 242,6 м, ширину – 32,2 м, висоту борту – 18 м. Танкер побудований відповідно до всіх вимогами, що висуваються до сучасних судів такого типу.
Баластові цистерни використовуються тільки для прийому ізольованого баласту та утворюють захисну оболонку навколо вантажних об’ємів (Double Skin, Double Bottom).
Вантажні обсяги поділені на танки лівого та правого борту для зменшення вільної поверхні вантажу. Набір корпусу судна винесений у баластові цистерни, тому забезпечене гарне стікання вантажу на рівній поверхні стінок танків. У середині кормової частини танка розташовані приймальні колодязі, з яких нафта трубами забирається до насосів.
Зачистні, баластові та вантажні насоси розташовані у спеціальному насосному відділенні, що знаходиться під передньою частиною надбудови судна. Насосне відділення ізолюється від машинного відділення, де встановлено всі приводи насосів. Передача від приводу до насоса здійснюється за допомогою карданного валу. У верхній частині шахти насосного відділення встановлено паровий підігрівач мийної води.
Системи танкера виконані за лінійним принципом. У нижній частині танкера труби прокладені спеціальним тунелем, а у верхній – по середній частині головної палуби.